Sunday, August 19, 2007

Sommerstrik

Her er mit havebord med sommerens færdige projekter.
En rødmeleret slåombluse strikket af noget antikt lagergarn (definition på antikt lagergarn) gemt i over tyve år og en tråd kun tre år gammelt. Den antikke tråd er hør/bomuld i råhvid og hørfarve den anden ,røde tråd er merinould og silke så blusen er strikket i alle mine yndlingskvaliteter og jeg er glad for den, så glad så den endnu ike har fået en rigtig vask.

På bordet ses et par voksensokker, det var mit bilstrikketøj hele vejen til Skotland og hjem igen.
Så har min yndlingsnevø fået en søn, det må fejres med et par uldsokker, det kan hurtigt blive koldt i Danmark.


Så er jeg begyndt at strikke klude af mit gule bomluldsgarn som også tilhører antikkategorien, men jeg har haft en gul bluse af dette garn som er sendt til genbrug for længe siden, jeg tror ikke jeg har mod på flere i dette garn. Så nu laver jeg klude i forskellige strikmønstrer, og jeg har tænkt mig at bruge dem som vaskeklude eller karklude.

Her burde komme en trommehvirvel, for jeg er omsider færdig med min udgave af Rapunzel, det har været et langt bekendskab.......Her ses lidt ærmedetaljer.


Her hele trøjen i al sin pragt. Trøjen er strikket i to tråde New Zealansk lammeuld der er brugt ca.500g måske bliver trøjen et hit. På ryggen er der lidt guldtråde på hver fjerde pind med jeg blev træt af alle de ender der skulle hæftes så det blev kun til guld på ryggen. Måske udkommer der en guldblomt til pynt en dag.




Her dokumentation til Brug dit garnlager.









6 comments:

Sus said...

det var da en stor flid, og flotte resultater, og du er jo ikke den eneste her der har langt i mellem indlæggende, vi er da en flok.
Hilsen Sus

KATTEMORS KOSEKROK said...

Hei!
Så godt å høre at det ikke er bare meg som er litt sein med å blogge.
Men så mye flott du har strikket. Likte veldig godt din "Rapunzel". Flott stykke arbeide!
Hilsen Heidi/kattemor

Jette said...

Mega flot Rapunzel, har selv haft mønsteret liggende længe og ikke kommet igang, men det må da snart ske for hvor er den bare skøn...

Karen S, Lykkefanten said...

Nøj, hvor har du været flittig!!! Se det er jo hvad man får ud af at strikke i stedet for at blogge, så det behøver du ikke at have kvaler over... vi er her jo stadig, når du skriver igen ;-)

Kh Karen S

Laila Hedam Hansen said...

Hvor er din Rapunzel flot, hvor kan man finde opskriften? Jeg er helt vild med den.
på strikkehilsen Lailahedam

Laila Hedam Hansen said...

Hvor er din Rapunzel flot. Hvor finder man opskriften??? Jeg er helt vild med den.
på strikkehilsen Lailahedam