Monday, June 02, 2008

Ponchoen er færdig




Super Karlas vinterponcho er nu færdig, og blogget efter forskriften dels ude på græsset og natten over på stuegulvet.


Den er stirkket i dobbeltpladegarn fra E-villa. Jeg har brugt fire plader med vægt mellem 135g og 145g. Undervejs var jeg indimellem nervøs for om garnet rakte; det gjorde det jeg har ca. 10g tilovers.


Det er min anden fuldførte KAL, jeg har også fuldført Clapotis sjalet/tørklædet.


Lige nu har jeg ingen planer om at sy knapperne i, ponchoen var skøn at hylle mig i i går hvor vi nød den skønne sommeraften.

Her ses kappen udfoldet. Kanten er ligeledes strikket i to tråde pladegarn.

Jeg tror nu det bliver en brugeting. Det er utroligt hvad kanter og blogning kan gøre.

4 comments:

Lene Sophie said...

Den er blevet super flot.

Ingrids strik og patchwork said...

Flot Poncho i flotte farver

Mange hilsener
Ingrid
Samsø

Nurhanne said...

Rigtigt fint med den kant!

Karin Grøn said...

Jeg må simpelthen finde ud af at finde penge til at strikke sådan en poncho. Den er jo genial og meget meget flot og så bliver den forhåbentlig hængende i modsætning til sjaler