Sunday, March 23, 2008

Påskens strik

I løbet af påskens mange fridage blev det ikke helt så meget havevejr som jeg ønskede.
Derfor blev der rigtig meget tid til at strikke. Jeg begyndte at strikke i noget possum og uldgarn, garnet købte jeg hos sommerfuglen for nogle år siden. Jeg er started på et ærme fordi jeg ikke er så vild med strikkeprøver og hvis nu strikkefastheden ca. passede kan jeg strikke resten af trøjen. Det er samtidig et rigtig godt tv og tage med i byen strikketøj.
Garnet bliver overraskende blædt og lækkert når det bliver strikket op og varmt, så det er et langtidsprojekt.


Jeg er også startet på en mere sommerlig ting, en jakke i to tråde hør, farven er smuk lavendelblå. Garnet er købt hos Bendix garn og jeg måtte bare eje det, jeg strikker en tynd lidt transperant jakke der kan passe fint med både hvidt og sort når det bliver sommer og varmt.
Disse to strikketøjer blev startet mens jeg ventede på at starte Super Karla ponchoen. Her er jeg nået til starten på firkant ni, så det går fint fremad og jeg får øvet mig i hulmønsterstrik. Den ene række tager den næste, det er spændende at se hvordan garnet udvikler sig. Jeg strikker i paldegarn fra E-villa, det bliver en rigtig vinterponcho.
Mine beregninger viser at den kommer til at veje lidt over 600g så jeg skulle have garn nok, idet jeg har 684g. Spændende om jeg har regnet rigtigt.

1 comment:

Nurhanne said...

Lækre farver - både på jakken og Karla!